عضويت    ورود
پنل ورودي
» » گزارش صعود به قله دومیر ( 3505 متر ) زمستان 97

گزارش صعود به قله دومیر ( 3505 متر ) زمستان 97

دومیر قله ای زیباست که شما را شگفت زده خواهد کرد. این قله با ارتفاع 3505 متر بلندترین قله استان مرکزی است و راه های دسترسی مختلفی دارد اما کوتاه ترین آن از روستای مزوش شهرستان دلیجان می گذرد. از این روستا تا نزدیکی کوه جاده ای خاکی بسیار خوبی به سوی محدوده معدنی وجود دارد که موجب می شود بتوان بخش زیادی از مسیر را با خودرو حتی اتوبوس طی کرد. پس از پیمودن 8 کیلومتر جاده خاکی به محدوده معدنی و محل پارک خودرو می رسیم.
یکی از زیبایی های این کوه آن است که تا نزدیکی قله نمی توان چهره زیبا و بلند آن را دید - دومیر به معنای بلند چهره می باشد که به محض دیدن به وجه تسمیه این کوه پی خواهید برد - با نزدیک شدن به پایان مسیر، کوه چهره سنگی و صخره ای خود را بیشتر نمایان می سازد و پس از دور زدن قله ای فرعی، دومیر روی خود را نشان خواهد داد و انسان را مبهوت زیبایی خود خواهد کرد.

با یاد و نام ایزد یکتا

6 - مجید قربانزاده
7 - مهدی حاتمی ( شهروز ) عکاس

گزارش :

طبق برنامه باشگاه و هماهنگی با اعضاء شرکت کننده ، روز جمعه ساعت 4:30 صبح با دو دستگاه خودرو سواری از مبداء به سوی روستای مزوش از توابع شهرستان دلیجان راهی شدیم و ساعت 7:15 پس از ورود به مزوش از جاده معدن تا آغل گوسفندان را طی کردیم و قبل از معدن به علت وجود برف در جاده ، خودروها را پارک نموده و داخل خودرو صبحانه خوردیم.
ساعت 7:30 با سرگامی آقای همایون تا محل تاسیسات معدن را یک ساعته پیمایش کردیم و با میانداری آقای ماهوش حرکات کششی و نرمش انجام گرفت و اعضا آماده پیمایش مسیر صعود شدند.

گزارش صعود به قله دومیر ( 3505 متر ) زمستان 97

گروه ساعت 8:30 در ارتفاع 2830 متری از اول دره دومیره روی پاکوب اصلی با همراهی سگ معدن به طرف قله راهی شد و با گذشتن از چند آب بند ساعت 9:45 در ارتفاع 3000 متری کنار گوسفندسرا کوله بر زمین گذاشت و با خوردن آب و تنقلات نیروی تازه ای گرفت.

بعد از گوسفندسرا در ارتفاع 3050 متری از یال سمت چپی که ارتفاع برف آن گاها به بیش از یک متر می رسید با برف کوبی متناوب اعضا تا روی خط الراس شرقی قله در ارتفاع 3430 متری را پیمودیم و لختی استراحت و لبی تر کردیم. قله دماوند و رشته کوه البرز که یک پارچه سفید پوش بود از روی خط الراس در شمال خودنمایی می کرد که دیدن این منظره خستگی راه از تن هر بیننده ای می زدود.

گروه از روی خط الراس شرقی تا فراز قله را طی کرد و در ساعت 12:30 قله دومیر در ارتفاع 3505 متری ما را پذیرا شد.

گزارش صعود به قله دومیر ( 3505 متر ) زمستان 97

ساعت 13 پس از مراسم قله و گرفتن چند عکس و فیلم یادگاری از قله جدا گشتیم و به پیشنهاد یکی از لیدرهای محلی حاضر که تازه به قله رسیده بود از خط الراس غربی که مسیر آن کوتاه تر و درگیری کمتری با برف داشت را انتخاب کردیم و تا اول دره منتهی به معدن را یک و نیم ساعته پیمودیم و کمی استراحت کردیم.

طول دره فوق را یک ساعت و ربع فرود آمدیم و ساعت 15:50 از نگهبان معدن خداحافظی نموده و ساعت 16:40 در کنار خودروها رسیدیم بساط نهار را گسترده و مشغول خوردن شدیم. پس از آن به طرف مزوش حرکت کردیم.

در زیر گردنه بعلت یخزدگی مسیر ، به مشکل گیر کردیم که با ریختن خاک زیر چرخ های خودروها و کمک همنوردان یکی یکی خودروها را به بالای گردنه انتقال دادیم.
ساعت 17:15 از روستای مزوش به طرف خمینی شهر راهی شدیم و ساعت 20 به مقصد رسیده و گروه در کمال صحت و سلامت از هم جدا شدند.

نکته :

قبل از معدن چشمه آب برای آبگیری وجود دارد.
دستشویی معدن قابل استفاده بود.
در بیشتر نقاط آنتن دهی موبایل امکان پذیر بود.

گزارش از سرپرست:

عکس:حاتمی
موضوع: ویژه ها, گزارش برون استانی نويسنده modir  23-10-1397, 06:22   بازديد: 52
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler