عضويت    ورود
پنل ورودي
» » گزارش صعود به قله شاهین (3850 متر ) پاییز 97

گزارش صعود به قله شاهین (3850 متر ) پاییز 97

برای رفتن به روستای کشه در مسیر بزرگراه اصفهان - تهران و پس از مورچه خورت جنب پمپ بنزین به طرف راست در جاده قدیم نطنز ادامه مسیر داده تا به روستای طارق رسیده و قبل از ورود به نطنز وارد روستای کشه میشویم. در بالادست روستا و در انتهای باغات به چشمه های دایمی آب موسوم به«چشمه اصفهانی ها» می رسیم.
در این منطقه یک مجموعه گردشگری و تفریحی موسوم به رایان وجود دارد که داراد امکانات رفاهی مناسبی از قبیل ویلاهای مسکونی، رستوران ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ می باشد.
نزدیکترین شهر به کوه شاهین نطنز و نزدیکترین روستا ، کشه می باشد.
نزدیکترین جایگاه سوختگیری پمپ بنزین شهرستان نطنز و نزدیکترین پمپ بنزین در مسیر جاده نیز پمپ بنزین مورچه خورت می باشد.
نزدیکترین مرکز امدادی و درمانی به کوه شاهین مرکز فوریتهای پزشکی نطنز است.شماره تلفن این مرکز ۵۴۲۲۷۴۷۷ و ۵۴۲۲۷۴۷۴ می باشد.
منطقه کرکس و کوه شاهین به دلیل وجود منابع آب کافی و مستعد بودن شرایط اقلیمی از پوشش گیاهی و جانوری نسبتا متنوع برخوردار است. پوشش گیاهی این منطقه بیشتر گیاهانی نظیر انواع گندمیان، درمنه، گون ، گیاهان دارویی و درختچه های پراکنده را شامل می شود.
جانوران منطقه عبارتند از: کل و بز ، قوچ و میش وحشی، آهو ، گراز ، گرگ ، شغال ، کفتار و پایکا که نوعی موش صحراییست که در ارتفاعات زندگی می کند.

با یاد و نام ایزد یکتا

گزارش صعود قله شاهین ( 3850 متر )

آدینه 1397/09/09

اعضا شرکت کننده

1 - خانم شاهین
2 - غلام کبیری ( همایون )
3 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه )
4 - خانم ماهوش
5 - مجید ماهوش ( کوروش )
6 - مجید قربانزاده
7 - مهدی حاتمی

گزارش :

طبق برنامه باشگاه و هماهنگی با اعضاء شرکت کننده ، روز جمعه ساعت 5:30 صبح با دو دستگاه خودرو سواری از مبداء به سوی کشه از توابع شهرستان نطنز راهی شدیم و ساعت 7 صبح به محل گردشگری رایان در ارتفاع 2620 متری رسیدیم و درون خودرو صبحانه خوردیم.
پیمایش ساعت 7:30 با سرگامی سرپرست و آخر گامی کوروش از پاکوب اصلی شروع شد و پس از ده دقیقه روی برف افتادیم.

گزارش صعود به قله شاهین (3850 متر ) پاییز 97

بعلت یخ زدگی با احتیاط تا زیر درختان گردو در ارتفاع 3000 متری را بمدت یک ساعت طی کردیم و سپس با میانداری آقای ماهوش نرمش و حرکات کششی انجام دادیم.

سپس طول دره مارچون تا زیر گرده سنگ سیاه را پیمودیم و با شیب گرده که گروه را به چالش می کشید روبرو شدیم گرده سنگ سیاه را بیست دقیقه ای صعود کردیم.

ساعت 9:45 به پناهگاه کرکس در ارتفاع 3300 متری رسیده و کوله بر زمین نهاده و استراحت کردیم شروع صعود دوباره ساعت 10:15 از دره پشت پناهگاه بود

گزارش صعود به قله شاهین (3850 متر ) پاییز 97

با برفکوبی متناوب هر کدام از اعضا مرد تا یال بیدهند در ارتفاع 3782 متری را دو ساعته پیمودیم و با استراحت های کوتاهی که گروه در فواصل صعود انجام داد از خستگی صعود کاسته شد سپس اولین قله فرعی با ارتفاع 3800 متری را صعود کردیم و به طرف قله فرعی دوم رفتیم.

بعد از صعود قله اول دو تن از اعضا خانم در ارتفاع 3812 متری توقف کردند و با خواهش آنان گروه به صعود خود ادامه داد و ساعت 13:42 بر فراز قله شاهین در ارتفاع 3850 متری رسید.

پس از مراسم قله و گرفتن عکس و فیلم یادگاری و رعایت قانون ساعت 14 به سمت قله فرعی دوم فرود آمدیم و با استراحتی کوتاه از دره لازر که از زیر قله دوم تا کنار درختان گردو ادامه دارد را 2 ساعته فرود آمدیم.

گزارش صعود به قله شاهین (3850 متر ) پاییز 97

ساعت 17 با رویت آقای منتظری یکی از همنوردان شهرمان که از صعود قله کرکس باز گشته و به پارکینگ رسیده بود برای صرف نهار و شام بساط سفره گستردیم و ساعت 17:30 پس از خوردن چای از محل به سمت خمینی شهر راهی شدیم و ساعت 19 به مقصد رسیده و گروه در کمال صحت و سلامت از هم جدا گشت.

نکته :

برای صعود قله می توان از دره لازر ( لازرد ) نرسیده به درختان گردو از سمت چپ نیز صعود کرد ولی بعلت شیب زیاد آن در زمستان احتمال وقوع بهمن می باشد.
پناهگاه ظرفیت بیش از 40 نفر را داراست و شامل سالن همگانی و اتاق مجزا و دستشویی است و همچنین یک جان پناه قدیمی با ظرفیت 6 نفر وجود دارد.
منطقه رایان نیز شامل رستوران ، دستشویی و سویئت های کرایه ای برای شبمانی می باشد.

گزارش از سرپرست
: روزبه

عکس از : کوروش
موضوع: ویژه ها, گزارش درون استانی نويسنده modir  11-09-1397, 06:07   بازديد: 22
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler