عضويت    ورود
پنل ورودي
» » گزارش صعود به قله کرگز کامو ( 3610 متر ) زمستان 96

کوهستان کرگز

کوهستان کرگز از سمت شمال غرب به کوهستان اردهال ( آزران ) و از سمت جنوب شرق به کوهستان کرکس محدود می شود و جهت کلی آن شمال غربی - جنوب شرقی است. این کوهستان از قله های متعددی تشکیل شده است که بلندترین آن «کرگز» 3610 متر از سطح ارتفاع دارد. از دیگر ارتفاعات بلند این کوهستان میتوان به قله هایی مانند چال، چال سفید، اسبی و کمر سفید اشاره کرد.
این قله در شمال غربی قله ی مشهور کرکس با فاصله ی هوایی حدود 50 کیلومتر واقع است. نام دوم این کوه کرگش است که محلی های منطقه به آن اطلاق می کنند. برای صعود کرگز باید از طریق شهر مقصد به روستای کامو سفر کرد. این روستای کوهستانی ( با ارتفاع حدود 2500 متر ) در بین شهرهای قمصر کاشان و میمه اصفهان قرار دارد. در این روستا محلی به نام سر چشمه وجود دارد که محل مناسبی برای شب مانی است.

با یاد و نام ایزد یکتا

برنامه باشگاه کوه نوردی مهربین

گزارش صعود به قله کرگز کامو کاشان ( 3610 متر ) زمستان 96

آدینه 1396/11/06

اعضا شرکت کننده :

1 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه ) سرپرست و آخر گام
2 - غلام کبیری ( همایون )
3 - حسین منتظری ( بابک) اول گام
4 - نورالله براهیمی ( سامان )
5 - مجید گچکار
6 - امیر مسعود مسعودیان
7 - خانم ماهوش

گزارش :

مطابق برنامه و هماهنگی با اعضاء شرکت کننده ، ساعت 5:50 صبح روز جمعه از مبداء با دو دستگاه خودرو شخصی به طرف روستای کامو از توابع شهرستان کاشان که حدود 140 کیلومتری خمینی شهر واقع شده رهسپار شدیم .
با طی 100 کیلومتر از جاده اصفهان - تهران به شهر میمه رسیدیم و بعد از 3 کیلومتر از خروجی شهر ، در سمت راست وارد جاده جوشقان - کامو شدیم در میدان اصلی جوشقان به سمت راست ادامه مسیر داده و در مجموع با طی 22 کیلومتر از جاده به کامو رسیدیم و پس از طی یک کیلومتر از خروجی کامو بعد از کارخانه یک و یک ، وارد جاده خاکی سمت چپ که تابلو معدن کامو مشخصه آنست شدیم . 2 کیلومتر جاده خاکی ماشین رو را ادامه و کنار اتاق نیمه مخروبه ، ساعت 7:50 که آب چشمه ای از بالا دست بدرون استخرش سرازیر بود در ارتفاع 2700 متر رسیدیم. صبحانه را خورده و ساعت 8:15 آماده پیمایش مسیر قله شدیم.

گزارش صعود به قله کرگز کامو ( 3610 متر ) زمستان 96

پس از یک ربع ساعت پیمایش در ادامه جاده خاکی ماشین رو ، اول دو راهی وارد جاده کم گذر سمت راست شدیم و تا اول یال صعود در ارتفاع 2950 ( گوسفندسرا ) که با تابلو زرد رنگ رصد خانه مشخص شده را نیم ساعته طی کردیم. گروه استراحت کوتاهی کرد و از یال سمت راست صعود نموده ، ساعت 9:50 روی یال در ارتفاع 3050 بود.

برنامه گروه پیمایش مسیر خط الراس جنوبی قله بود البته مدت زمان پیمایش را زیادتر می شد. برای صعود قله از محل گوسفند سرا ، می توان از یال غربی ( چپ ) و دهلیز نیز ( در صورت وجود برف ) به قله رسید.
پیمایش خط الراس تا قله 2 ساعت و 10 دقیقه زمان برد لازم به ذکر است وزش باد سرد و مه غلیظ کار گروه را مشکلتر کرد ساعت 12:05 بر فراز قله با ارتفاع ( 3610 متر با GPS ما ) بودیم پس از انجام مراسم و تبریک به همنوردان همراه ، با وجود سرمای زیاد و احتمال بارش ساعت 12:20 فرود را آغاز کرده و پس از نیم ساعت پیمایش از روی جاده منتهی به مقر اعضاء رصدخانه ( 3450 متر ) ، در کنار کانکس های موجود و با شروع خفیف برف ، نهار را خوردیم.

گزارش صعود به قله کرگز کامو ( 3610 متر ) زمستان 96

ساعت 13:15 از مسیر شن اسکی به سمت گوسفند سرا پایین آمدیم 1/5 ساعت زمان فرود تا گوسفند سرا شد.

ساعت 15:45 کنار خودروها بودیم و پس از خوردن چای و میوه ساعت 16 مسیر برگشت به مقصد خمینی شهر را پیمودیم.
پس از طی مسیر ساعت 17:20 به خمینی شهر رسیدیم و به امید صعود قله دیگری در کنار هم ، در کمال صحت و سلامت و با خاطره ای خوش به منازل خود باز گشتیم .

گزارش : روزبه
عکس : مجید

نکته:
1 - بهترین موقع صعود به قله کرگز فروردین و اردیبهشت و اواخر پاییز است.
2 - آنتن دهی موبایل تقریبا در تمامی نقاط امکان دارد.
3 - در منطقه استخر ( کلبه نیمه مخروبه ) چشمه آب از بالا دست سرازیر است.
4 - کنار رصد خانه دستشویی برای استفاده موجود است.

موضوع: ویژه ها, گزارش درون استانی نويسنده modir  8-11-1396, 09:22   بازديد: 397
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler