عضويت    ورود
پنل ورودي
» » گزارش صعود به قله ی آذران چال کاشان (3530 متر ) زمستان 96

مختصری از کوه آزران(چال)
روستای آزران از توابع شهر برزک در 72 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کاشان واقع شده است.
این روستا در منطقه ای کوهستانی ومتصل به کوههای کرکس درارتفاع تقریبا 2700 متری از سطح دریا ، با آب و هوایی معتدل در فصول بهار و تابستان و زمستانهای سرد قرار گرفته است .
جمعیت روستا به صورت ثابت 1500 نفر و در هنگام حضور اهالی مستقر در شهرهای اطراف به بیش از 3000 نفر می رسد. اغلب اهالی روستا به شغل کشاورزی خصوصاً پرورش گل محمدی ، قالیبافی و دامداری اشتغال دارند.
با توجه به قدمت روستا و واقع شدن درمناطق کوهستانی ازجاذبه های دیدنی آن می توان به گلستانهای گل محمدی،چشمه سارها، کانال های پراز آب، آب بندهای ایجاد شده بر روی رودخانه ها، آب های ذوب شده از برف کوهها ولاله های روئیده در دامنۀ کوهها اشاره کرد.
کارگاه گلابگیری شرکت تعاونی و بازدید از فرایند آن از دیگر جاذبه های روستا می باشد.

با یاد و نام ایزد یکتا

برنامه باشگاه کوه نوردی مهربین

گزارش صعود به قله آذران چال کاشان ( 3550 متر ) زمستان 96

آدینه 1396/10/22

اعضا شرکت کننده :

1 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه )
2 - غلام کبیری ( همایون )
3 - حسین منتظری ( بابک)
4 - آرش حسان از کاشان
5 - امیر از کاشان

گزارش :

مطابق برنامه و هماهنگی با اعضاء شرکت کننده ، ساعت 5:50 صبح روز جمعه از مبداء با یک دستگاه خودرو شخصی به طرف روستای آذران از توابع شهرستان کاشان که حدود 140 کیلومتری خمینی شهر واقع شده رهسپار شدیم .
با طی 100 کیلومتر از جاده اصفهان - تهران به شهر میمه و بعد از 3 کیلومتر از خروجی شهر میمه ، وارد جاده جوشقان - کامو در سمت راست شدیم بعد از گذر از جوشقان و طی 14 کیلومتر ادامه مسیر به کامو رسیدیم آخر بلوار کامو ، سمت چپ وارد جاده آذران ( خیابان بهشتی ) شده و بعد از طی 10 کیلومتر جاده ( نرسیده به روستای آذران ) وارد خاکی سمت راست جاده شدیم.

گزارش صعود به قله ی آذران چال کاشان (3530 متر ) زمستان 96

( تک درخت گردو و چشمه کوچکی مشخصه جاده خاکی است ) در آخر جاده خاکی در کنار آب بند اول ( ارتفاع 2750 متر ) درون خودرو صبحانه خوردیم.

با پیوستن دو همنورد از گروه کوهباد کاشان به گروه ما ، که صعود خود را از دره آبشار آغاز کرده بودند گروه 5 نفره ما ، ساعت 8 صبح از اول دره آب درازه پیمایش مسیر را با اول گامی آقای حسان و آخر گامی بنده شروع کرد.

برفی که چند روز قبل در منطقه بارش شده بود دمای هوا را به منفی 8 درجه رسانده بود. گروه ، ظرف 35 دقیقه پیمایش به تک درخت بید کهنسال در کنار چشمه فصلی دره رسیده و در ادامه با پیمایش مسیر از سه راهی اول بر یال چپ ( یال غربی ) سوار شده و ساعت 10:45 هنگام با گروه کوهباد کاشان که از دره آبشار صعود کرده بودند در کنار جان پناه سنگی نیمه ساز ( گوسفند سرا ) اطراق کردیم. ( ارتفاع 3135 متر )

گزارش صعود به قله ی آذران چال کاشان (3530 متر ) زمستان 96

نیم ساعت زمان برای استراحت و آبگیری از چشمه کنار جان پناه توسط سرپرست اعلام شد ، ساعت 11:15 از یال زیر قله که در نهایت به گرده سنگی با شیب 65 درجه ای می رسید صعود کردیم .

با وجود باد نسبتا شدید ضمن استراحتهای کوتاهی در طول مسیر، ساعت 12:45 قله آذران چال ( ارتفاع 3511 متر با جی پی اس ما ) را صعود کردیم.

ساعت 13:15 پس از مراسم قله و گرفتن چند عکس و فیلم یادگاری از یال جنوب شرقی قله که مسیر شن اسکی است تا نزدیکی جان پناه را در مدت زمان 45 دقیفه پیمودیم.
20 دقیقه زمان برای صرف نهار داده شد و ساعت 14:20 آماده فرود از دره آبشار شدیم.
پس از 15 دقیقه پیمایش از کنار جان پناه نیمه ساز، از مسیر دره آبشار به دو راهی می رسیم که دره روبروی ما را به روستای کامو ( جبهه جنوبی قله ) و دره سمت راست به آب بند اول ( محل شروع پیمایش ) می برد. پس از 45 دقیقه پیمایش از اولین آبشار ( ارتفاع 3035 متر ) با کمک یکدیگر به پایین آن فرود آمدیم.

گزارش صعود به قله ی آذران چال کاشان (3530 متر ) زمستان 96

و ظرف مدت 30 دقیقه بعد به آبشار دوم ( ارتفاع 2965 متر ) رسیدیم.

و پس از فرود از آبشار دوم با 30 دقیقه پیمایش دیگر ، ساعت 16:20 در کنار خودرو بودیم.
پس از تشکر و خداحافظی از همنوردان کاشانی و طی مسیر ساعت 5:40 به خمینی شهر رسیدیم و به امید صعود قله دیگر در کنار هم و در کمال صحت و سلامت و با خاطره ای خوش به منازل خود باز گشتیم .

گزارش و عکس : روزبه
نکته:
1 - بهترین موقع صعود به قله آذران فروردین و اردیبهشت و اواخر پاییز است.
2 - آنتن دهی موبایل تقریبا در تمامی نقاط امکان دارد.
3 - در منطقه چال ( گوسفندسرا ) در ایام آبسالی چشمه آب دارد.
4 - در کنار آب بند سوم دستشویی برای استفاده موجود است.

گزارش صعود به قله ی آذران چال کاشان (3530 متر ) زمستان 96
موضوع: ویژه ها, گزارش درون استانی نويسنده modir  24-10-1396, 09:40   بازديد: 463
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler