عضويت    ورود
پنل ورودي
» » گزارش صعود به قله کلکچال ( 3350 متر ) پاییز 96

کُلَک‌چال

نام یکی ازکوه‌های شمال تهران و همچنین نام یکی ازپناهگاه‌های کوهنوردی در همان محدوده است. پناهگاه کلکچال درشرق میدان تجریش قرارگرفته و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۶۰۰ متر و ارتفاع قله آن ۳۳۵۰ متراست.این پناهگاه سه مسیر دسترسی دارد : پارک جمشیدیه ‌،گلاب‌ دره و دره وزباد . پناهگاه دارای تأسیسات آب و برق است و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شود . این پناهگاه درسال ۱۳۳۹ و توسط سازمان پیش آهنگی ساخته شد . در روی برج سفید آن نام گروههای پیش آهنگی به چشم می‌‌خورد . ویژگی خاص این محل ارتفاع و آب و هوای خوب آن در تابستان است‌.
قله کلکچال در ناحیه البرز مرکزی و در مجاورت قله اس‍پیلت که در شرق آن است و در ادامه به لزون و پیازچال و نهایتا قله توچال منتهی می گردد ، قرار گرفته و از سمت غرب هم پس از عبور از تیغه های دارآباد به قله دارآباد متصل می گردد .

با یاد و نام ایزد یکتا

برنامه باشگاه کوه نوردی مهربین

آدینه 1396/07/28

اعضا شرکت کننده :

1 - محسن مختاری
2 - غلام کبیری ( همایون )
3 - حسین منتظری ( بابک)
4 - رمضانعلی عسکری فر
5 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه )

گزارش :

طبق هماهنگی با اعضاء شرکت کننده ، پنجشنبه شب ساعت 24 با حضور 4 نفر از اعضاء باشگاه در پایانه مسافربری خمینی شهر و تهیه بلیط تهران با اتوبوس از مبداء به سوی تهران که حدود 430 کیلومتری خمینی شهر واقع شده رهسپار شدیم .
ساعت 5:30 وارد ترمینال جنوب تهران شده و پس از خوردن صبحانه ساعت 6:20 با سوار شدن به مترو و طی مسیر ساعت 7 صبح به ایستگاه تجریش رسیده و با پیوستن آقای منتظری در میدان تجریش به ما ، و پس از خوش و بش کوتاهی سوار تاکسی به سوی پارک جمشیدیه رفتیم.

گزارش صعود به قله کلکچال ( 3350 متر ) پاییز 96

ساعت 7:30 پس از طی مسیر پارک به پاکوب رسیده و پس از چند دقیقه پیمایش در ایستگاه اول ضمن سبک کردن لباس و آشامیدن آب به پیمایش ادامه داده و ساعت 8:30 در ایستگاه سوم بودیم.

ساعت 9:30 در ایستگاه 4 با خوردن صبحانه ای که در ایستگاه توزیع می شد تجدید قوایی کرده و در ادامه با گرفتن چند عکس در کنار برج و پناه گاه کلکچال در ایستگاه 5 به مسیر ادامه و با سوار شدن روی پاکوب اصلی به طرف یالی که به قله منتهی می شود رهسپار شدیم.

1/5 ساعت زمان برای رسیدن به روی یال وقت صرف شد از اینجا پاکوب به دو قسمت که یکی به راست به طرف قله و دیگری متمایل به چپ و جان پناه شیرپلا منتهی می شد تقسیم می شود.

گزارش صعود به قله کلکچال ( 3350 متر ) پاییز 96

بعداز گذر از شیب و گرده ای به قسمتی که قله در دید است رسیده و با پیمایش نیم ساعته دیگر سر انجام ساعت 12:30 بر فراز قله رسیدیم.
پس از استراحت و گرفتن چند عکس و فیلم سر انجام ساعت 13:15 به طرف ایستگاه 5 رهسپار شدیم 1/5 ساعت زمان برای رسیدن به ایستگاه 5 و نیم ساعت دیگر تا رسیدن به ایستگاه 4 وقت گرفته شد.
ساعت 15:15 در ایستگاه 4 برای خوردن نهار توقف کردیم و سپس ساعت 15:45 رهسپار پایین شدیم ساعت 18:15 روبروی درب اصلی پارک سوار بر تاکسی به طرف میدان تجریش و از آنجا نیز به سوی مترو و ساعت 19:15 در ترمینال جنوب بودیم.
ساعت 20:15 با اتوبوس به طرف اصفهان و سر انجام ساعت 2:15 بامداد شنبه در کمال صحت و سلامت به منازل خود رسیدیم.

گزارش و عکس : روزبه

1 - زمان طی شده رفت و برگشت بدون احتساب استراحت 9/5 ساعت

2 - آب و دستشویی تا ایستگاه 5 در دسترس است.

3 - با زمان بندی و تنظیم وقت برای سوار شدن به تله کابین می توان از کلکچال بر روی خط الراس به قله توچال با زمان 4 ساعته و از توچال با تله کابین به دار آباد فرود کرد.
موضوع: ویژه ها, گزارش برون استانی نويسنده modir  1-08-1396, 10:25   بازديد: 2611
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler