عضويت    ورود
پنل ورودي
» » » گزارش صعود به قله ی الوند گلپایگان

مختصری از کوه الوند گلپایگان:

این رشته کوه کوچک با جهتی شمال غربی به جنوب شرقی مابین شهرهای خمین و گلپایگان قرار گرفته است اما در حقیقت چسبیده به گلپایگان است.بلندترین قله آن ۳۱۱۰ متر ارتفاع دارد.جانپناه بدون سقفی روی خط الراس و در مسیر صعود در ارتفاع تقریبی ۲۷۰۰ متر قرار دارد از جنوب و شمال مسیرهای مختلفی برای صعود به این کوه وجود دارد که معروف ترین مسیر جنوبی مسیر چشمه خضر است و جاده آن با طولی در حدود ۴ کیلومتر خاکی میباشد.جاده مسیر شمالی طولانی تر اما آسفالت است و به زیارتگاهی موسوم به امامزاده گوشه در دامنه این کوه منتهی میشود.هر دو مسیر غیر فنی هستند.

گزارش صعود به قله 3110 متری الوند گلپایگان :

اعضا شرکت کننده :
1 - آقای مجید ماهوش ( کوروش )
2 - حسین منتظری ( بابک )
3 - سعید ملکزاده
4 - غلام کبیری ( همایون )
5 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه ) آخرگام
6 - امیرحسین بیگی
7 - حسین باقری ( کیان )
8 - مرتضی عبداللهی
9 - احسان صمدی
10 - ناصر غفوری
گروه کوهنوردی لادر
11 - محسن مختاری ( سرپرست گروه کوه نوردی لادر )
12 - خانم آنالویی
18 - خانم خرسندی
19 - راهنمای محلی

گزارش صعود به قله ی الوند گلپایگان

پیش از برنامه اطلاعاتی از آقای ذنوبی که از راهنمایان محلی هستند گرفته شد. شماره ایشان( 09132727984 ) متاسفانه موفق نشدیم همنوردی این عزیز را در برنامه داشته باشیم گروه کرامپون نیز احتیاط تدارک دید اما در برنامه احتیاجی نشد.
صبح جمعه 1395/10/24 ساعت 4:30 با حضور اعضاء در ایستگاههای تعیین شده و با همراهی گروه کوه نوردی لادر برنامه آغاز شد از بزرگراه اصفهان - تهران مسیر مورچه خورت – میمه – موته - گلپایگان را طی کردیم و از ورودی گلپایگان به جاده خمین وارد شدیم و عازم دره شهیدان شدیم صبحانه و استراحت مختصری در مسجد زیارتگاه ( امام زاده گوشه ) که درب آن باز و وضعیت مناسب و خوبی داشت گروه را آماده صعود نمود.
پس از بستن گتر و گرم کردن به میان داری آقای بیگی با سر گامی یکی از کوه نوردان محلی که گروه را همراهی می نمود و با آخر گامی و به سرپرستی بنده ( روزبه ) ساعت 7 صبح صعود از ارتفاع ۲۱۵۰ متر آغاز شد.
از یال چپ امام زاده بالا کشیدیم تا روی خط الراس افتادیم و مناظر زیبای شهر گلپایگان و کوههای برفگیر جنوب و غرب نمایان شد در مسیر برف نشسته بود و در نقاطی عمق برف به 20 سانتیمتر میرسید هوا عالی و سرعت باد نیز کم بود با روندی یکنواخت به ازای هر یک ساعت 5 دقیقه استراحت داده شد تا کنار جانپناه رسیدیم سپس از کنار جانپناه بدون سقف الوند عبور کردیم مسیر پاکوب با شیب کم تا قله در دیدرس بود زیر گرده قله با خوردن تنقلات و چای کمی انرژی گرفتیم و پس از آن در ساعت 12:30 به قله رسیدیم.
نزدیک قله لحظاتی سرعت باد شدید شد اما مشکل خاصی وجود نداشت روی قله هوا عالی بود و پس از مراسم قله با گرفتن عکس و فیلم بلافاصله فرود آمدیم و بعد از استراحت چند دقیقه ای در کنار جانپناه بدون سقف الوند از دره ای که به کنار امامزاده متصل می شد پایین کشیدیم.
خوردن ناهار حدود یک ساعت طول کشید و ساعت 16:30 به سمت خمینی شهر روانه شدیم گروه لادر به سرپرستی آقای محسن مختاری برای صرف نهار با هماهنگی که راهنمای محلی کرد به شهر گلپایگان رفتند ساعت 19 به مقصد رسیدیم و اعضا گروه در کمال صحت و سلامت و خاطره ای خوب از هم جدا شدند .

گزارش از سرپرست
عکس : کوروش
موضوع: گزارشات باشگاه » گزارش درون استانی نويسنده modir  12-01-1396, 12:43   بازديد: 572
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler