عضويت    ورود

صعود به قلّه دومیر (کاشان ) با ارتفاع 3465 متر :
در زبان راجی (دومی)به معناي بلندچهره و ( اِر )به معناي باشکوه
میباشد،
دومیر چهار جبهه صعود دارد که از روستاهاي مرق، نشلج، قالهر و مزوش است .
صعود به قله دومیر از جبهه جنوب غربی ( قالهر ) را می توان گفت کوتاهترین مسیر صعود و سخت ترین آن است .

گزارش صعود :
برنامه صعود به قله دومیر از قالهر (جبهه جنوب غربی):

اعضا شرکت کننده :

1 - حسین منتظری ( بابک ) سر گام
2 - غلام کبیری ( همایون )
3 - مجید ماهوش ( کوروش )
4 - سعید ملکزاده
5 - خانم آقایی
6 - حسین باقری ( کیان )
7 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه ) آخر گام و سرپرست

گزارش صعود به قله دومیر از قالهر

ساعت 4:30 با دو اتومبیل شخصی عازم شدیم و با گذر از کامو - آزران به قالهر رسیدیم و ساعت 6 صبح در مسجد قالهر مستقرشده و مشغول خوردن صبحانه شدیم پس از خوردن صبحانه و راهنمایی یکی از اهالی روستا به آخر روستا روانه شدیم و ساعت 7:30 از روی یال سمت چپ صعود کردیم و پس از 1/5 ساعت روی یال افتادیم و لبی تر کردیم از روی یال تا زیر گرده با وجود برف زیادی که بعضی از مناطق ارتفاع آن از 80 سانتیمتر تجاوز می کرد را پیمودیم و اعضا ساعت 11:30 با مشقت زیاد به قله رسیدند.
پس از مراسم قله و گرفتن عکس و فیلم یادگاری ، استراحت کوتاهی کرده و راهی شدیم مسیر صعود ریزشی بود و در بسیاری از مواقع باید دست به سنگ شد لازمه صعود از این جبهه احتیاط و دقت بالایی را می طلبد .
قسمتهایی از مسیر فرود را برف اسکی کردیم و در طول مسیر نیز با خوردن آب و تنقلات نیروی از دست رفته را جبران کرده پس از 2/5 ساعت کنار اتومبیل ها رسیدیم و به سمت روستا حرکت کردیم و ساعت 15 در مسجد روستا مشغول خوردن نهار شدیم
پس از تشکر و خداحافظی از تعدادی از مردم خوب روستای قالهر که به مشایعت آمده بودند به سمت خمینی شهر روانه شدیم و ساعت 17:45 در کمال صحت و سلامت در شهر از همدیگر خداحافظی کرده و راهی منزل شدیم .

گزارش از سرپرست
عکس: کوروش
موضوع: گزارشات باشگاه » گزارش درون استانی نويسنده modir  12-01-1396, 12:57   بازديد: 1144
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler