عضويت    ورود
پنل ورودي

مختصری از کوه آزران(چال)
روستای آزران از توابع شهر برزک در 72 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کاشان واقع شده است.
این روستا در منطقه ای کوهستانی ومتصل به کوههای کرکس درارتفاع تقریبا 2700 متری از سطح دریا ، با آب و هوایی معتدل در فصول بهار و تابستان و زمستانهای سرد قرار گرفته است .
جمعیت روستا به صورت ثابت 1500 نفر و در هنگام حضور اهالی مستقر در شهرهای اطراف به بیش از 3000 نفر می رسد. اغلب اهالی روستا به شغل کشاورزی خصوصاً پرورش گل محمدی ، قالیبافی و دامداری اشتغال دارند.
با توجه به قدمت روستا و واقع شدن درمناطق کوهستانی ازجاذبه های دیدنی آن می توان به گلستانهای گل محمدی،چشمه سارها، کانال های پراز آب، آب بندهای ایجاد شده بر روی رودخانه ها، آب های ذوب شده از برف کوهها ولاله های روئیده در دامنۀ کوهها اشاره کرد.
کارگاه گلابگیری شرکت تعاونی و بازدید از فرایند آن از دیگر جاذبه های روستا می باشد.

گزارش صعود به قله آزران

با یاد و نام ایزد یکتا

برنامه باشگاه کوه نوردی مهربین

صعود به قله آزران ( چال ) ارتفاع تقریبی از سطح دریا 3550 متر.

جمعه 1395/11/22

اعضا شرکت کننده :

1 - حسین منتظری ( بابک ) سر گام
2 - ناصر غفوری
3 - عباس غفوری
4 - حسین باقری ( کیان )
5 - غلام کبیری ( همایون )
6 - امیرحسین بیگی
7 - مجید ماهوش ( کوروش ) سرپرست
8 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه ) آخرگام
9 - سعید ملکزاده

گزارش :
ساعت 4:30 صبح جمعه ،طبق برنامه و هماهنگی های لازم با اعضاء به قصد قله دومیر با دو دستگاه خودروی شخصی به طرف شهر میمه که حدود 90 کیلومتری خمینی شهر قرار دارد رهسپار شدیم .
پس از 1/5 ساعت رانندگی به پمپ بنزین موته (30 کیلومتر بعد از میمه) رسیدیم و به پیشنهاد متصدی پمپ بنزین با وجود برف شدیدی که می بارید مقصد قالهر را از طرف جاده دلیجان - نراق طی کردیم ولی به علت بسته بودن گردنه مجبور به بازگشت به کنار پمپ بنزین شدیم در این رفت و برگشت 2 ساعت از وقت گروه تلف شد .
ساعت 8:30 بعد از خوردن صبحانه با پیشنهاد بنده صعود قله آزران که نزدیک منطقه بود را انتخاب کردیم و وارد جاده برزوک شدیم قبل از روستای آزران در مسیر جاده آزران - کامو شدیم و بعد از سربالایی دوم در کنار جاده اتومبیل ها را پارک کردیم و بعلت برف زیاد مسیر 2 کیلومتری جاده خاکی ماشین رو را پیاده پیموده و ساعت 10 به آبگیر اول رسیدیم .
پس از نرمش و حرکات کششی توسط آقای بیگی، از روی جاده تا اول دره (آب دراز ) که مبدا صعود است را طی کردیم .

از اول دره تا تک درخت بید به مدت 45 دقیقه طی شد و سپس از یال سمت چپ صعود نمودیم پس از 1/5 ساعت روی یال قرار گرفتیم با صلاح دید سرپرست و تعدادی از اعضا به علت کمبود وقت و ارتفاع زیاد برف ساعت 12:45 با گرفتن چند عکس یادگاری از روی یال مسیر دره را برف اسکی کردیم و ساعت 14:35 در کنار آبگیر نهار خوردیم و با پیمودن جاده ساعت 15 در کنار خودروها بودیم .
مسیر باز گشت را از روستای کامو انتخاب کردیم و ساعت 16:30 همگی در کمال صحت و سلامت به مقصد رسیدیم .

گزارش: روزبه

عکس : کوروش
موضوع: گزارشات باشگاه » گزارش درون استانی نويسنده modir  12-01-1396, 12:52   بازديد: 510
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler