عضويت    ورود
پنل ورودي
» » گزارش صعود به قله ی میل اردستان_زمستانه95

مختصری از کوه میل اردستان
کوه میل اصفهان با ارتفاع 3035 متر از سطح دریا در جنوب شرقی استان اصفهان قرار دارد . مناسب ترین مسیر برای دسترسی به قله این کوه از شهرستان کوهپایه و روستای علون آباد میباشد . از روستای علون آباد که در سی کیلومتری جاده کوهپایه به نیستانک قرار دارد ؛ و از مزرعه جعفر آباد که تابلو آن کنار جاده مشخص می باشد یالهای مشرف به قله نمایان است و مکان مناسبی برای شروع است . یک برنامه یک روزه زمان خوبی برای اجرای صعود به قله میل میباشد . از فراز قله کوه های اطراف اصفهان مانند کلاه قاضی ؛ مارشنان ؛ صفه و... خود نمایی میکنند .

گزارش صعود به قله 3035 متری میل :
اعضا شرکت کننده :
1 - خانم آقایی
2 - غلام کبیری ( همایون )
3 - مجید ماهوش ( کوروش ) سرپرست
4 - عبدالرحمان موسوی ( روزبه )

گزارش صعود به قله ی میل اردستان_زمستانه95

صبح روز جمعه 1395/11/08 اعضا توسط یک دستگاه اتومبیل شخصی راهی مقصد شد و پس از طی مسافت 90 کیلومتر روبروی اداره راه و ترابری دور برگردان را به طرف اصفهان دور زده و در سمت راست وارد جاده علون آباد شده و پس از طی حدود 25 کیلومتر به روستای علون آباد رسیدیم و درون ماشین با وجود باد شدید صبحانه را خورده و از آخر روستا بعد از تابلوی ( اردستان 80 کیلومتر ) وارد خیابان امام رضا در سمت راست (به طرف کجان ) شدیم و پس از طی 2 کیلومتر با دیدن تابلوی جعفر آباد بعد از سربالایی، سرازیری دوم وارد جاده خاکی سمت راست از کنار درختان بادام و توت شده و تا تک درخت اول دره (لا ازدها) پیش رفته پس از بستن کوله در مسیر دره طی طریق کردیم ساعت 8/30 صبح شروع پیمایش بود و در ساعت 10 زیر درختان تنومند بید و گردو با خوردن چای و تنقلات به ادامه مسیر به سمت قله ادامه دادیم پس از تک درخت گردو یال سمت راست را انتخاب و با وجود برفی که چند روز قبل باریده بود بدون بستن یخ شکن و به سرگامی همایون روی پاکوب اصلی قرار گرفتیم .

لازم به ذکر است که سرعت 70 کیلومتری باد نیرو و زمان مضاعفی را از ما طلب می کرد.
در ساعت 12 ظهر و با وجود باد شدید موفق به زدن قله شدیم
بعد از گرفتن چند عکس و فیلم و چند دقیقه ای استراحت در کنار سنگ یادبود کشته شدگان که روی قله قرار داشت راهی پایین دره از مسیر رفت شدیم و با برف اسکی که کردیم سریعتر به زیر درختان بید رسیده و در ساعت 14 مشغول خوردن نهار شدیم .
و در نهایت در ساعت 15/45 سوار بر اتومبیل منطقه را ترک کردیم و در آخر گروه چهار نفره ما در ساعت 16/50 در کمال صحت وسلامت و با خاطره خوش به مقصد رسیده و از هم جدا گشتیم .

گزارش : روزبه
عکس و فیلم : کوروش
موضوع: گزارشات باشگاه, گزارش درون استانی نويسنده modir  12-01-1396, 12:47   بازديد: 498
ارسال ديدگاه
نام:
ايميل:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler